Klassieke massage

De Klassieke Massage, ook wel Zweedse massage genoemd,  is vooral gericht op  het soepel(er) maken van de spieren. Het wegmasseren van pijnlijke spierknopen en/of verklevingen van het bindweefsel. De massage heeft tegelijkertijd een ontspannende werking. Klachten op fysiek, mentaal en emotioneel gebied zullen verminderen.

Een Klassieke Massage is een van de oudste massagevormen die wij kennen. Massage is afgeleid van het Arabische woord “mass” wat “aanraken” betekent. Deze massage is vooral gericht op  klassieke massageverlichten van spierspanning. Tevens het verminderen van lichamelijke klachten zoals stijve nek of rugpijn.

Effect van de Klassieke Massage

Door de Klassieke Massage wordt de bloedsomloop gestimuleerd en ontspant het lichaam. Door de toegenomen doorbloeding wordt de opname van voedingsstoffen bevorderd en de afvalstoffen sneller afgevoerd. De massage kan je lichaam in diepe ontspanning brengen. Het kalmeert het zenuwstelsel, versterkt het immuun-systeem en het stimuleert het loslaten van gifstoffen. Door de behandeling worden bepaalde stoffen aangemaakt die pijn verminderen en je een goed gevoel geven.

Bij de Klassieke Massage masseert de masseur de spieren met de bloedstroom mee richting het hart, om de bloedcirculatie te stimuleren. Ook wordt de massage vaak gecombineerd met andere massagetechnieken om het evenwicht tussen lichaam en geest te herstellen. De massage wordt uitgevoerd met massage-olie en op de blote huid.
Reserveer nu een afspraak